Saturday, October 8, 2011

Tabahkan Hati Hamba Mu Nie Ya Allah

Assalamualaikum..


Setiap manusia allah akan menguji nye dengan pelbagai dugaan yang x di sangke, kite sebagai hamba allah yang lemah perlu bersabar walau ape pun rintangan dugaan yang allah berikan.. Dekcik sebagai manusia yang lemah redha akan kententuan nye..


Luka itu pedih..menyucuk kalbu dan mendera jiwa.. Hati rasa tersirat kerana kepedihan yang dirasakan...hikmahnya tersirat... Kata-kata bisa menguris orang lain.. bisa menyedihkan orang lain.. Namun, apalah dayaku untuk membuat hati ini bertaut semula.." Sabar itu pengubat jiwa dekcik.. Dekcik bersabar dengan kata-kata walaupun dekcik tahu dekcik x mempunyai kekuatan maksimum..


Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar seorang manusia yg sempurna..bnyak perlu dikorbankan,banyak juga yang ter[aksa dilepaskan..sekali langkah tersadung,rebah menyembah & terasa sakitnye..sekali langkah gagah, tersenyum..bersyukur,bahagia & ceria..tetapi semua itu memerlukan pengorbanan..menunutut kesabaran dan airmata..Selagi prinsip hidup di atas landasan yg betul,usah gusar pada 'anugerah Ilahi'.. anggaplah bila sesekali di duga & di uji, itu hanya sekadar utk mematangkan dan mengajar kita bangun utuk mnjadi sesempurna insan..


ikhlas luahan dari dekcik, dan sesetengah perkataan yang dekcik cari dari sumber..terima kasih singgah blog dekcik..=D




Hanya mampu tersenyum...=D



0 meluahkan perasaan:


ShoutMix chat widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ALwaYs HapPy Design with love by CikBulat