Thursday, October 27, 2011

Bosan Aku Penat !!

Assalamulaikum..

Malam nie dekcik nak cerita tentang puisi, kalau x ske x pew dekcik xpakse tuk bace..tajuk tu ade kene mengena ngan puisi yang dekcik nak kongsi nie..Teringat dulu..dekcik suke sangat reka puisi & sangat puisi tentang cinta,kehidupan..time hujan sambil mengadap hujan yang renyai2..punye lah banyak idea nak reka puisi..

Puisi yang dekcik suke n xkan dekcik lupakan,puisi dalam cite ada apa dengan cinta..'tentang seseorang' time 2 dian bace syair 2 sekali ngan nyanyi, memang syahdu..tersentuh..nak tahu puisi ape..bace nie..


Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku,.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku
Sepi..sepi dan sendiri aku benci
Ingin bingar aku mau di pasar..
Bosan aku dengan penat
Enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya biar terdera
Atau aku harus lari kehutan
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri..


nak tengok video puisi nie klik kat sini..

thanks 4 coming..enjoy keyh....





5 meluahkan perasaan:

KhaiRin said...

puitis nyer dia

Anum said...

best anum suka puisi nie

Ct Aja said...

best...suke gak puisi ni...

amny said...

waaahhhh dekcik :)

lama dah amni xsinggah sini :')
agak2 kenal lagi x??ngehngeh

lyaa said...

blog visit :)


ShoutMix chat widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ALwaYs HapPy Design with love by CikBulat