Sunday, May 22, 2011

Cinta Sejati.



Assalamualaikum..


Cinta ialah sesuatu yang indah. Amat indah sekali. Ianya sungguh indah melebihi segala-segalanya. Cinta itu datang dari  hati yang ikhlas dan suci, yang hadir tanpa dipinta. Setinggi mana ego seseorang, ianya akan jatuh juga apabila berdepan dengan cinta sejati.

Namun cinta tidak boleh dipaksa. ianya rela dan ikhlas, Kepercayaan itu perlu ada untuk kebahagia di dunia mahupun di akhirat. Tiada yang lebih indah selain kasih sayang. Tiada yang lebih bahagia selain cinta, melihat orang yang kita cintai lebih bahagia daripada merana tidak dapat memiliki dia. 

Cinta itu bermaksud kasih dan sejati itu adalah kekal abadi. Tiada yang mampu memisahkan. Mencintai orang yang mencintai kita lebih indah daripada mencintai orang yang memang tidak mencintai kita. Dunia cinta ini mematangkan kita dan membolehkan kita menilai maksud kasih sayang dan merasai indahnya kasih sayang. 

Cinta ini adakalanya perit. x semestinya orang yang kita cintai akan kita miliki dan memang tidak mustahil orang yang kita benci akan menjadi orang yang membuat diri kita bahagia satu hari nanti.

Cinta ini aneh,pelik kerana senario yang  berlaku adakalanya luar pada bayangan kita dan tafsiran kita yang hanya menganggap cinta ini 'simple' tu salah kerana cinta ini banyak dugaan,cabaran yang melibatkan dua hati yang mencintai.

Cinta ini perlu ada kesabaran dan pengorbanan, Dan lagi satu jangan kita terlalu mengharapkan orang yang memang tidak akan kita miliki, memiliki seseorang itu memang sukar tapi menambat hati seseorang banyak caranya. NO HEART NO TALK. 

SAYANG? sayang tu banyak maksudnya adakalanya ia memusykilkan dan adakalanya mencurigakan fikiran!  Hati orang susah kita nak menilai tapi hati kita?. EGO dengan CINTA  mestilah ego yang menang. Cinta ini kalau diluahkan memang berat tapi kalau melepaskan cinta.dengan begitu sahaja,  adakah itu satu kebahagian ?  malah satu beban .

Buka lah hati, lapangkan dada, kuatkan iman . Cinta itu sungguh indah biarlah SYOK SENDIRI ! malah syok sendiri lebih mengindahkan daripada disakiti. SO NOW CINTA harus diluahkan kerana percayalah memendam rasa amat memeritkan..




Renung2 kan lah..dan thanks sudi membace, kreadit by DEKCIK..=D


4 meluahkan perasaan:

beluncas ^.^ said...

amboi ,amboi , everything bout love . haaaa .. <3 <3

noyis gila kentang~~ said...

bile dah ade cinta dlm hati,mcm2 perasan ade kan.hehe.

btw,u kene tag dear.:)

http://idupseorangnoyis.blogspot.com/2011/05/giveaway-belog-nemomimosh.html

Lulu caldina said...

Selamat pagi!!!!!
sihat tak hari ni???
lulu datang sini up-trafik *wink

dwaty said...

ewah2... jiwangnya....


ShoutMix chat widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ALwaYs HapPy Design with love by CikBulat